Hej hej

Hej är en ung tjej som älskar att laga mat och alltid drömde om att bli en kock. Tills min familj fick mig att välja något annat på gymnasiet istället för hotell och resturang, ångrade mig i flera år tills jag träffade en karl som var kock. Han fick mig att inse att sena kvällar och tjaffs med att få en vettig lön samt anställning inte var en barnlek. Det är nog inte så för alla kockar, men det fick mig att tänka om. Så idag pluggar jag upp betygen och har tänkt att läsa till civilingenjör inom kemi. Men för det kan inget stoppa mitt mat intresse samt intresset för att äta goda bakverk osv :)

Har ett stort intresse för att få komplimanger för min mat och visa den för världen. Jag är ingen person som gillar recept utan gillar att inprovisera och komma fram till vettiga recept själv. Skulle bara bli glad om någon ville laga mina recept och sen säga vad dom tycker om dom :) Min högsta dröm nu är nog att försöka vinna nobelpriset i kemi samt att kunna ge ut en egen kokbok. Har en idé om att skriva kokböcker på fritiden och sen ge bort dom till nära och kära. Men har aldrig tagit mig tid till det, är värdelös på att ta kort på allt jag gör, så därför kommer en del att sakna bilder. Jag vet att det är tråkigt att läsa en blogg utan bilder och speciellt recept utan bilder. Så ska försöka fixa så jag tar kort på allt jag gör :)

Berätta gärna om era matintressen och länka recept för gudsskull! älskar att läsa såna :)

Mvh matfia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0